انواع چسب تعمیرات موبایل و تفاوت T7000, E7000,B7000,T8000

انواع چسب موبایل
4.7/5 - (4 امتیاز)

چسب یکی از اصلی ترین مواردی است که در تعمیرات گوشی همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعمیرکاران برای چسباندن ال سی دی، تاچ صفحه نمایشگر و همچنین درب پشت گوشی از انواع چسب موبایل استفاده می‌کنند. که ما در این مقاله به بررسی مزیت های انواع برندهای موجود در بازار و تفاوت های انها خواهیم پرداخت.

چسب تعمیرات موبایل چه خصوصیاتی دارد؟

مسلما در بازار  انواع چسب های مایع همانند قطره ای، آهن، همه کاره و . . . وجود دارد، اما چرا این چسب ها برای تعمیر درب پشت و ال سی دی کاربرد ندارد؟

مهم‌ترین نکته در انتخاب چسب، توجه به ویژگی ضدآب بودن آن است. دومین نکته امکان باز کردن دوباره محل چسب کاری می‌باشد که در تعویض دوباره به راحتی امکان‌پذیر باشد. این ویژگی ها در چسب های عمومی و غیر تخصصی موجود در بازار وجود ندارد.

اگرچه کاربر و تعمیرکار می‌توند با یک چسب همه کاره یا قطره ای ال سی دی را روی گوشی قرار دهد. ولی اگر به هر دلیلی نیاز به باز کردن دوباره آن شود به طور یقین باید قید نمایشگر و یا درب پشت گوشی را بزند. چراکه امکان برداشتن سالم آن قطعه از روی دستگاه غیر ممکن خواهد بود!

حتی با خرد کردن قطعه هم باز تعمیرکار به زمان بسیار زیادی نیاز خواهد داشت تا بتواند آثار و شکستگی های قطعه قبلی را از فریم دستگاه پاک کند.

به همین جهت چسب های مخصوص برای اینکار روانه بازار شده اند که احتمالا نام آنها را شنیده اید:

B7000 , T8000 , E7000 , T7000   این مقادیر به فرمول ساخت آنها اشاره می‌کند. در حالی که ممکن است تولید کنندگان متفاوتی داشته باشد.

در ساخت این چسب ها از فرمول های ویژه ای استفاده می‌شود که باعث می‌شود در حرارات زیاد چسبندگی خود را از دست بدهند. این دما به وسیله سپراتور تولید می‌شود و سپراتور ها با داشتن سینی و تولید گرما به عنوان ابزاری برای جداسازی تاچ ال سی دی و درب پشت گوشی بکار می‌روند. همچنین با استفاده از اسپری های مخصوص و حلال همانند اسپری 530 فالکون سطح مورد نظر به بهترین شکل ممکن پاکسازی می‌شود.

برند های تولید کننده چسب موبایل

چسب اصلی و فرمول اولیه ساخت توسط شرکت  Eclectic و در آمریکا و با نام تجاری E6000 تولید شده است. و تمامی برند ها و چسب های موجود در ایران ساخته شرکت های چینی هستند، که از روی نمونه اصلی تولید می‌شوند.

شبیه موضوعی که در برندهای ادکلن و عطر بسیار شاهد آن هستیم.

در حال حاضر از برندهای شناخته شده موجود چینی در بازار می‌توانیم به MECHANIC و Zhanlida اشاره کنیم.

در هنگام خرید چسب مایع گوشی به چه نکاتی دقت کنیم؟

از آنجا که این چسب ها محصول شیمیایی هستند، دارای فسادپذیری زیادی در گذر زمان می‌باشند و در صورت نگهداری در شرایط غیر استاندارد (همانند گرمای زیاد در محل انبار یا تابش مستقیم نور آفتاب) حتی زودتر از تاریخ انقضا دچار تغییر رنگ (زرد شدن مایع) و خشکی شوند. در انتهای توبوب تاریخ انقضا به میلادی درج شده است. و بهتر است در هنگام خرید به آن دقت کنید.

بیشتر کاربران نمونه های بی رنگ را ترجیح می‌دهند اما چنانکه گوشی شما مشکی باشد بهتر است از چسب مشکی استفاده کنید.

تفاوت انواع چسب های موبایل موجود در بازار همانند E7000  و T8000 , T7000 چیست؟

همانطور که در مقاله اشاره کردیم در گرانولی و فرمول این چسب تفاوت های ریزی وجود دارد که همین عامل باعث می‌شود مقدار چسبندگی و زمان خشک شدن در آنها تا حدودی متفاوت از هم باشد.

برای نمونه چسب T8000 در مقایسه با نمونه E7000 دارای قدرت چسبندگی نسبتا بیشتری است. اگرچه چسب E7000  جزو استاندارد اتحادیه در تعمیر تلفن همراه به شمار می‌رود.

جدا شدن ال سی دی موبایل از بدنه
در بسیاری از موارد شدت گرما می‌تواند باعث جدا شدن ال سی دی از گوشی شود.

اما در مناطق جنوب ایران که شدت گرما در تابستان بسیار زیاد است تعمیرکاران ترجیح می‌دهند از T8000 استفاده کنند تا مشکلات جدا شدن ال سی دی از روی گوشی، کمتر شود.

تفاوت T8000 با T7000

همچنین چسب T7000 هیچ تفاوتی از نظر فرمول ساخت، زمان خشک شدن، چسبندگی و ضد آب بودن با T8000 ندارد و فقط رنگ آن مشکی است که در کارهای با زمینه مشکی بهتر است از آن استفاده کنید.

سایر مصارف انواع چسب های مایع موبایل
کاربرد چسب مایع
این چسب ها علاوه بر تعمیرات موبایل در کارهای هنری و تزئینات هم کاربرد دارد.

جالب است بدانید که این چسب ها در این موارد هم مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • تزئینات و ترمیم ناخن
  • کارهای هنری با سنگ
  • تعمیر اسباب بازی کودکان
  • ترمیم پارگی کفش و صندل
  • شیشه، پلاستی، پارچه و چوب

وجود خروجی بسیار نازک (چیزی شبیه به سوزن) در سری این چسب ها باعث می‌شود تا کاربر با دقت و کنترل بیشتری بتواند از آن استفاده کند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها