راهنمای خرید باتری اصلی گوشی

راهنمای خرید باتری
4.6/5 - (16 امتیاز)

خرابی باتری گوشی یکی از مشکلاتی است که بالاخره روزی همه ما درگیر آن خواهیم شد.

به قول قدیمی‌ها دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره!

ما در این مقاله در ابتدا به دلایل خرابی باتری موبایل خواهیم پرداخت و سپس سعی خواهیم کرد تا با اشاره به نکات مهم در خرید باتری شما را برای تهیه آن راهنمایی کنیم.

لطفا توجه داشته باشید که باتری جزو موارد مصرفی در گوشی های همراه بوده و دارای طول عمر متوسطی بین 2 تا 4 سال می‌باشد. اما نداشتن الگوی مناسب و رفتار اشتباه کاربران می‌تواند باعث خرابی زود هنگام آن شود.

همچنین شاید جالب است بدانید که با وجود ادعای همه فروشندگان در فروش باتری موبایل ما نمونه اورجینال کارخانه ای در ایران نداریم.

با این مقدمه و پیش زمینه در ادامه بیشتر به این موضوعات خواهیم پرداخت.

چگونه متوجه خرابی باتری گوشی شویم؟

تشخیص خرابی باتری به انگلیسی: phone battery has gone bad نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد! و علائم مشخصی در همه برندها از جمله آیفون سامسونگ ، هواوی نوکیا و…  دارد.

خاموش شدن ناگهانی گوشی

وقتی که گوشی شما به صورت ناگهانی خاموش می‌شود و یا درصد شارژ آن به صورت ده درصدی پایین می‌آید ( برای نمونه از 65 درصد به یکباره به 50 درصد می‌رسد) و یا در حالی که 20 درصد شارژ دارد در هنگام مکالمه خاموش می‌شود، از مهمترین دلایل برای تشخیص خرابی باتری است.

 باد کردن و متورم شدن باتری

دومین نشانه از پایان عمر باتری تلفن همراه دوست داشتنی شما! که البته اگر سریع برای تعویض باتری اقدام نکنید و حتی در صورتی که باتری هنوز عملکرد مناسبی در شارژ دهی داشته باشد. ‌می‌تواند موجب شکستن ال سی دی گوشی و یا درب پشت بر اثر فشار شود.

داغ شدن گوشی

اگر احساس می‌کنید به نسبت گذشته بدنه گوشی تان بیشتر داغ می‌شود. و این داغ شدن مربوط به اجرای یک بازی سنگین نباشد. در این صورت احتمال خرابی باتری موبایل شما وجود دارد.

روشن ماندن گوشی فقط با اتصال شارژر

آخرین نشانه از علائم خرابی باتری که در این حالت باتری توانایی نگهداری شارژ را نداشته و گوشی فقط در حالت اتصال شارژر قادر به روشن بودن می‌باشد.

ما به صورت مفید و مختصر و با رعایت نکات سئو ???? به بررسی نشانه های خرابی باتری موبایل پرداختیم.

روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل

افزایش عمر باتری گوشی موبایل

و حالا قبل از راهنمای خرید باتری به علت خراب شدن باتری گوشی و روش های نگهداری از باتری گوشی شما خواهیم پرداخت.

فراموش نکنید که با بکارگیری این روش ها شما فقط موفق به افزایش عمر باتری خواهید شد و در نهایت همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد باتری جزو موارد مصرفی در گوشی های همراه است.

کاهش شارژ به زیر 20 درصد ممنوع!

تا حد امکان اجازه ندهید باتری موبایل شما به شارژ زیر 20 درصد برسد و در محدوده های 25 تا 30 بهترین زمان برای انجام شارژ مجدد آن است.

همچنین نیازی به تکمیل شارژ 100% وجود ندارد! و بهترین زمان برای جدا کردن شارژ در محدود 95 درصد است.

به عبارت بهتر همیشه سعی کنید گوشی شما بین 30 تا 95 درصد شارژ داشته باشد.

شارژ شبانه باتری را رها کنید!

بله همه ما می‌دانیم که آخر شب و در هنگام خواب بهترین فرصت برای شارژ گوشی شما مهیا است.

احتمالا شارژ شما در آخر روز به انتهای خود رسیده و همه ما دوست داریم که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم گوشی خود را با شارژ کامل در دست بگیریم. از طرفی گفته می‌شود که گوشی های امروزی دارای قطع کن خودکار می‌باشند. اما با وجود همه این بهانه ها، بهتر است از انجام این‌کار خوداری کنیم. درست است که با شارژ صددرصدی جریان شارژ قطع می‌شود اما این کار موجب فشار به آی سی شارژ و همچنین با کاهش شارژ به 99% موجب اتصال مجدد شارژ خواهد شد. و ممکن است در طول شب بارها این سیکل تکرار شود.

اگر خیلی به شارژ شبانه عادت دارید پیشنهاد ما تهیه پریزهای برق تایمر دار است.

شارژ فقط با شارژر و کابل خود گوشی

هیچ چیزی نمی‌تواند جای شارژر و کابل داخل کارتن گوشی را بگیرید. و استفاده از شارژر فندکی ماشین، پاور بانک و شارژهای سایر گوشی ها می‌تواند موجب کاهش عمر باتری شما شود.

شارژ  گوشی در هنگام استفاده از اینترنت و بازی

عادت بسیار بد که باعث افزایش دمای گوشی و در نهایت باعث پیری زودرس باتری گوشی شما خواهد شد. همچنین احتمال خرابی سوکت شارژ بر اثر تکان های گوشی و اتصال کابل شارژر وجود دارد

نصب برنامه های غیر ضروری

اعلان هایی که موجب روشن شدن صفحه نمایشگر می‌شوند. روشن بودن مکان یاب GPS ، اتصال همیشگی به اینترنت همراه گوشی، نصب برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند. و دارای تبلیغات هستند و… می‌تواند از عوامل تاثیر گذار در مصرف بالای باتری گوشی شما باشند.

بهتر است بعد از خرید و تعویض باتری به دلایلی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، این نکات را بیش از گذشته رعایت کنید.

راهنمای خرید باتری اصلی و اورجینال گوشی

برای یک راهنمایی درست و کامل بهتر است اول به این پرسش پاسخ دهیم که آیا واقعا در ایران باتری اورجینال گوشی وجود دارد؟

اگر بخواهیم صادقانه حقیقت را بگوییم پاسخ ما نه است!…. هر چند همه فروشندگان مدعی فروش باتری اصلی گوشی هستند و همانطور که هیچ بقالی نمی‌گوید ماست من ترش است!

ما در ماکروسل همانند سایر فروشگاه‌های باتری مجبور به استفاده از عبارت اصلی در کیفیت محصول شده ایم اما با شما حقیقت را در راهنمای خرید باتری به شما خواهیم گفت.

آقایان و خانم ها ما در ایران باتری اورجینال گوشی نداریم! باتری سرکارتنی نداریم، باتری ته کارتنی هم نداریم!

یاد دیالوگ محمدرضا فروتن در فیلم شب یلدا افتادم ????

شاید در گذشته و با وجود باتری ها جدا شدنی عده ای از سودجویان و فروشندگان محترم اقدام به تعویض باتری اصل از روی گوشی می‌کردند که عبارت سرکارتنی یادگار آن ایام می‌باشد.

تشخیص باتری اصل از تقلبی (مگه داریم!)

حالا شما سایت های فروش باتری و قطعات موبایل را ببینید ده‌ها مقاله با آب و تاب که به شما حداقل ۱۰ روش تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل برای گوشی موبایل را توضیح می‌دهد. سایتی دیگر مدعی ساده ترین راه تشخیص باتری اصلی سامسونگ از تقلبی و فیک است و…

باید بگوییم که این روش ها در بهترین حالت فقط برای تشخیص یک باتری غیر اصل از یک باتری تقلبی به مراتب با کیفیت پایین تر است.

ساخت باتری در چین پروسه و داستانی بسیار متفاوت از ذهنیت شما دارد…

این مقاله در آینده به روز رسانی می‌شود. و ما به ادامه موضوع خواهیم پرداخت.

تشخیص خرابی باتری گوشی نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد! خاموش شدن ناگهانی گوشی و پایین آمدن درصد شارژ به صورت ده درصدی، باد کردن و متورم شدن باتری، داغ شدن گوشی و روشن ماندن گوشی فقط با اتصال شارژر است مه در این مقاله به صورت کامل به بررسی آنها پرداخته ایم

با رعایت چند نکته ساده می‌توانیم عمر باتری موبایل را افزایش دهیم 1. اجازه ندهیم مقدار شارژ باتری به زیر 20 درصد برسد. 2. عادت شارژ شب تا صبح گوشی را فراموش کنیم 3. فقط با شارژر و کابل داخل کارتن گوشی آن را شارژ کنیم. 4. در هنگام شارژ از گوشی استفاده نکنیم. 5. اعلان ها و برنامه های غیر ضروری که در پس زمینه اجرا می‌شوند را در گوشی نصب نکنیم. برای جزئیات بیشتر و دلایل آن مقاله را ببینید

واقعیت این است که در ایران و برخلاف تبلیغات و ادعای فروشندگان باتری اصلی گوشی که تولید خود کارخانه سازنده باشد وجود ندارد! باتری سرکارتنی هم افسانه ای بیش نیست

با روش های موجود در اینترنت تنها می‌توانیم باتری غیر اصل را از باتری به مراتب با کیفیت پایین تر را از هم تشخیص دهیم.  اما در این مقاله ما به راهکار بهتری خواهیم پرداخت تا خرید باتری خوبی را تجربه کنید

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میثم

چه عجب یه فروشگاه پیدا شد که واقعیت باتری اصلی رو گفت!
اما مردم بیشتر دوست دارند دروغ زیبا رو بشنوند تا واقعیت تلخ رو… شما هم خودتو خسته نکن!

نگار

سلام باطری های تقویت شده خوبه؟ الان خیلی از فروشگاهها می فروشن من دوستمم خریده الان یکساله خراب نشده… ممنون