هزینه تعمیر موبایل و نرخ نامه تعمیرات گوشی در سال 1400

هزینه تعمیر موبایل در سال 1400
3.6/5 - (29 امتیاز)

شاید اولین موضوع بعد از خرابی گوشی و یا تبلت، که به ذهن ما می‌رسد نرخ و اجرت تعمیر و هزینه تعویض و قیمت قطعات آن است.

خرابی گوشی که ممکن است بر اثر سهل انگاری خودمان شامل ضربه، آب خوردگی و یا ایرادی دیگر که خیلی هم ما در ایجاد آن نقش نداشته باشیم روی دهد.

ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا برآوردی از این هزینه ها را انجام دهید.

استفاده از گارانتی

 توصیه ما خرید گوشی با گارانتی های رسمی و معتبر است. و چنانکه گوشی شما در هنگام خرابی شامل گارانتی می‌باشد و برآورد شما خرابی به غیر از دلایل  افتادن و ضربه (که معمولا موجب شکستگی تاچ و ال سی دی می‌شود) و رطوبت و آب خوردگی (که باعث عدم روشن شدن، مشکلات شارژ دهی و ایراد در تصویر ال سی دی می‌شود) می‌باشد بهتر است از گارانتی دستگاه خود استفاده کنید.

شرکت های وارد کننده که موظف به ارائه خدمات گارانتی هستند بعد از پذیرش، و در مدت کوتاهی به شما اطلاع خواهند داد که آیا ایراد و تعمیر گوشی شامل گارانتی آنها است یا خیر و همچنین در صورت عدم گارانتی در ایراد مشخص شده هزینه تعمیر موبایل را به شما اطلاع می‌دهد و در صورت نظر مثبت شما ادامه تعمیر انجام خواهد شد.

اگرچه  تا حد امکان  این شرکت ها سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است از پذیرش و تعمیر رایگان گوشی اجتناب کنند اما بارها هم مشاهده شده که پر هزینه ترین تعمیرات هم بدون دریافت هیچ هزینه ای در این شرکت ها انجام می‌شود.

پس اگر از عدم نقش خودتان در خرابی  گوشی اطمینان دارید بهتر است این شانس خود را امتحان کنید.

هزینه تعمیرات موبایل در نرخ نامه 1400

هزینه های تعمیرات موبایل هر ساله و طبق نرخ نامه ای که اتحادیه منتشر می‌کند در اختیار واحد های مجاز قرار می‌گیرد. با بررسی اولیه این جدول ما با چندین متغیر در تعیین قیمت تعمیر گوشی و تبلت مواجه می‌شویم.

نوع تعمیر و قیمت گوشی دو عامل مهم در برآورد قیمت در خدمات تعمیرات موبایل در ایران است.

و نکته مهم دیگر این نرخ نامه این است که اگر گوشی شما برای مثال دچار شکستگی ال سی دی باشد و  همزمان اگر تصمیم به تعویض باتری هم داشته باشید دیگر هزینه ای بابت تعویض باتری نخواهید پرداخت.

اگرچه در نرخنامه اتحادیه صنف تعمیرکاران تلفن های همراه در شهر تهران، قیمت ها تا حدودی بالاتر از نرخ بازار است. و شما با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید قیمت های پایین تری هم در بازار پیدا کنید.

مهارت تعمیرکار موبایل (موضوع مهمتر از قیمت)

همیشه توصیه ما انجام کار در محلی است که تعمیرکار آن دارای بیشترین تجربه و مهارت در تعمیر باشد. چرا که کوچک ترین سهل انگاری در نصب و تعویض قطعات، به خصوص در ال سی دی و نمایشگرها می‌تواند در آینده بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.

نحوه چسب کاری و اهمیت در تمیزکاری قبل از نصب بسیار مهم و قابل توجه است. اگر تعمیرکاری در این زمینه سهل انگاری کند و چسب ال سی دی موبایل را به صورت یکنواخت و به اندازه لازم  در دور فریم را انجام ندهد و یا قبل از نصب از تمیزکاری دقیق در زیر لوپ اطمینان حاصل نکند و کوچک ترین براده ای از قطعه قبلی در آن بماند (که با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده نیست) همین عوامل ممکن است باعث شود تا با کوچک ترین فشاری دوباره ال سی دی شما دچار شکستگی شود.

نکته دیگر در این باره کیفیت ال سی دی جایگزین است. که در کیفیت های پایین و با بهترین حالت نصب هم ممکن است گوشی شما با کمترین فشاری دچار شکستگی شود که در نهایت هزینه تعمیر موبایل شما را چند برابر خواهد کرد.

ما در این مقاله صرفا درباره هزینه تعمیرات موبایل صحبت می‎کنیم و سعی خواهیم کرد در آینده درباره کیفیت قطعات و به خصوص تاچ ال سی دی ها هم مقاله ای داشته باشیم.

همانطور که گفتیم قیمت گوشی یکی از مهم‌ترین موارد در تعیین دستمزد تعمیرکار از سوی اتحادیه یه شمار می‌رود. و به احتمال زیاد پیچیدگی و حساسیت زیاد در گوشی های گران قیمت تر دلیل انتخاب این شیوه قیمت گذاری است.

اتحادیه و صنف دستگاههای مخابراتی تهران که نقش قانونی در نظارت و صدور پروانه به واحد های مجاز را دارد قیمت گوشی های همراه را به 7 قسمت تقسیم کرده است.

بنابراین ملاک، قیمت روز گوشی بدون در نظر گرفتن برند آن است.

لیست و گروه بندی گوشی ها از نظر هزینه تعمیر موبایل
  1. تا دو میلیون تومان  (که گوشی های ساده و گوشی های اندروید ارزان قیمت در این رده قرار می‌گیرند)
  2. دو تا چهار میلیون تومان (بیشترین گوشی های به روز و اقتصادی مثل نوکیا هواوای و شیائومی در این محدوده قرار دارد)
  3. چهار تا هشت میلیون تومان (گوشی های اقتصادی سامسونگ و نزدیک به متوسط)
  4. هشت تا دوازده میلیون تومان (موبایل های های متوسط بازار در این محدوده قرار دارند)
  5. دوازده تا بیست میلیون تومان (گوشی های نزدیک به پرچم دار در بسیاری از مدل و برندها)
  6. بیست تا سی (گوشی های پرچم دار)
  7. سی و بالاتر (گوشی های پرچم دار برند همانند آیفون و سامسونگ)
قیمت تعمیرات موبایل

هزینه نصب و ارتقا سیستم عامل فلش و ایرادات نرم افزاری گوشی  در سال 1400

برای درک بهتر قیمت هزینه ها به هزار تومان درج شده است.

قیمت گوشیتا 22-44-88-1212-2020-3030+
هزینه فلش5070100110150200250

ایرادات نرم افزاری در صورتی که نیازی به باکس نداشته باشد. با کمی تحقیق در اینترنت توسط خود کاربر قابل انجام است.

در صورتی که ایراد نرم افزاری نیاز به باکس و … داشته باشد و تخصصی انجام شود این قیمت ها اعمال می‌شود

قیمت گوشیتا 22-44-88-1212-2020-3030+
هزینه باکس80100150200250300400

هزینه تعویض تاچ ال سی دی ، برد شارژ و . . . در سال 1400

در تعمیرات موبایل مواردی در سطح یک قرار دارند که پایین ترین قیمت در هزینه تعمیر موبایل را دارد. گاهی داریم به این موارد که تمامی انها در یک سطح قرار دارند:

اگرچه تمامی این موارد در یک سطح دسته بندی می‌شود اما در مواردی  زمان بندی آنها متفاوت تر از هم می‌باشد. همچنین اتحادیه صنف تعمیرکاران موبایل این قیمت ها را در حالت حداکثری قرار داده و این لیست را به صورت پیشنهادی محاسبه کرده و در موارد خاص  ملاک کار را توافق طرفین  در نظر گرفته است. 

قیمت گوشیتا 22-44-88-1212-2020-3030+
هزینه تعویض1202203004005507001000
هزینه تعمیرات سخت افزاری گوشی در سطح 2

طبق دسته بندی اتحادیه تعمیرات در سطح 2 شامل مواردی از جمله قطعات الکترونیک و آی سی های غیر چسبی می‌باشد که در جدول زیر قابل مشاهده است.

قیمت گوشیتا 22-44-88-1212-2020-3030+
هزینه تعویض18035050065090015002000

مقاله مرتبط: هزینه تعویض آی سی شارژ

هزینه تعمیر و تعویض CPU هارد و تمامی ای سی های چسبی در گوشی های همراه و تبلت

سطح 3 به بالاترین و حساس ترین مواردی گفته می‌شود که علاوه بر داشتن تجهیزات لازم نیاز به داشتن تجربه از سوی تعمیرکار دارد. تعرفه تعمیرات در این سطح را در جدول زیر برای شما آماده کرده ایم:

قیمت گوشیتا 22-44-88-1212-2020-3030+
هزینه تعویض40070010001500200030004000

در این قیمت گذاری  ملاک قیمت آکبند گوشی در نظر گرفته شده است. و در صورت عدم وجود گوشی در حالت آکبند ملاک ارزش گذاری قیمت دست دوم آن می‌باشد.

طبق ابلاغیه اتحادیه تعمیرکار در صورت تامین قطعات می‌تواند سود 3 درصدی در عمده فروشی و 7 درصدی برای خرده فروشی را محاسبه و به اطلاع مشتری برساند.

در صورت نیاز و ضرورت در گوشی های سامسونگ برای Calibration LCD و در آیفون اپل برای program کردن ال سی دی مبلغ 150 هزار تومان هزینه جداگانه محاسبه و در صورت توافق به مشتری اعلام می‌شود.

دانلود مستندات: تعرفه خدمات تلفن همراه در سال 1400 اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی شهر تهران

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
23 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناصر

من تو بهارستان اصفهان مغازه تعمیراتی موبایل دارم مردم نصف این قیمت ها هم به ما نمیدن!

نسیم

چه خبره… این قیمت ها خیلی بالاست.

مهر

قیمت ساخت جیمیل چقدر است ‌‌.یه تعمیر کار در عرض پنج دقیقه به جیمیل ساخت 30 هزار گرفت به نظرتون زیاد نگرفته

سهیل محمودی

من جاش بودم دویست هزار تومن می‌گرفتم

مهردادمکاریان

سلام من توی قهجاورستان هستم اگه این قیمت ها رو بدم همه فرار میکند

یعقوب

فرار میکنن????

علی

ببخشید اگر سیم اتصال تاچ یا لمس کار نکنه چقدر هزینه داره

علی

صفحه بالا میاد ولی تاچ کار نمی کنه سیم اتصال تاچ با صفحه قطع شده فکر کنم

ریاحی کیا

کار نکردن تاچ ممکنه دلایل مختلفی داشته باشه . قسمت بر اساس مبلغ گوشی و‌برند متفاوت است . ایرادها رو باید پیدا کرد تا بتونیم قیمت بدیم. علم غیب که نداریم قیمت بدیم . تا باز نشه هیچکس نمیتونه قیمت بده . شاید قطعه بخواد . و شاید هم نخواد . معلوم نمیشه

علی

لطفا بگید هزینش چقدر هست‌‌

نامدار

سلام… هزینه تعویض هارد گوشی من که note8 سامسونگ هست چقدر میشه؟ ممنون میشم اعلام کنید. گوشی روشن نمیشه یه جا برم میگه هاردش سوخته.

ریاحی کیا

اون بگه معلوم نیست هارد سوخته باشه . تازه اگر سوخته باشه با توجه به نوع هارد . و نوع گوشی . و پراگرام هارد . و ریبال کردن . و ظرفیت هارد. متفاوت هست قیمت . بین ۵۰۰ تا ۲ میلیون هست

حسین

من یک گوشی پوکو ام 3 داشتم خاموش شده بود دیگه روشن نمیشد تعمیر کار پشت گوشی باز کرد و گفت باید هارد بررسی کنم بعدش گفت بهم گوشیت جی پک زدم و درست کردم ،که دوباره روشن شد
از من ششصد هزارتومن پول گرفت !!
قیمت بالایی نگرفته؟؟؟

مهدی حاجی زاده

سلام… حدودا ۴۰۰ هزار تومان هزینه داشت.

نظری

سلام هزینه تعمیر هارد گوشی چقدر هست/؟

ایوب

جیتک زدن خیلی بشه 450

امیر

سلام قیمت دقیق تعویز تاچ ال سی دی کامل گوشی a20s چقدره (در خرم اباد لرستان)

محمد

سلام. گوشی من سامسونگ نوت هشت هست . گوشی امروز از روی صندلی افتاد کف ماشین و نیم ساعت بعدش یهو یه لحجظه یه حالت پارازیت افتاد روی صحه و کلا خاموش شد دیگه روشن نشد.
من الان میخوام گوشی رو ببرم نشون تعمیرکار بدم بگم فقط بازش کنه ببینه مشکلش کجاست چون ال سی دی خیلی گرونه پول ندارم عوض کنم . میخاستم ببینم هزینه باز کرد و اینکه ببینن مشکل کجاست چقدر میشه؟(بدون اینکه تعمیر کنن فقط یه نگاه کنن ببینن مشکلش چیه،